Udržitelnost jako investice firmy do budoucnosti? Udržitelný rozvoj začíná být velmi skloňovaným pojmem. Všichni už on něm slyšeli, ale ne každý ví, co všechno zahrnuje.
Udržitelný rozvoj se netýká pouze dopadů našich aktivit na životní prostředí a klimatickou změnu. Týká se celé firmy od finanční přes operativní až po technologickou udržitelnost. Jde o pochopení dopadů na místní komunity, ale i současné a budoucí zákazníky. Zahrnuje zvážení všech rozhodnutí v rámci jejich potenciálních dopadů na různé aspekty udržitelnosti.
Udržitelnost je jako zatahání té jedné volné nitky ve svetru, které se nakonec projeví všude.
Udržitelnost již není povinnou nákladovou položkou, ale je chápána jako výhodná investice do budoucna.
Rok 2019 je z hlediska udržitelnosti firem definován především bojem s plasty. Tlak zákazníků si vyžaduje přechod k alternativním obalům, brčkům nebo kelímkům na kávu. Firmy se tak musí otevírat inovacím a novým produktovým možnostem. A nejsou to jen zákazníci, kteří chování firem sledují zblízka. Udržitelnost již není pouze povinnou nákladovou položkou, ale je chápána jako investice do budoucna, a tudíž společnosti berou ohled na postoje všech zainteresovaných stran společnosti (tzv. stakeholderů) – zaměstnanců, investorů, dodavatelů, lokálních komunit apod.
Výhodou udržitelného chování není jen zachování naší planety pro další generace, ale je to také spolupráce. V rámci hledání příležitostí udržitelnosti se učí spolupracovat i konkurenti a spolupráce je to, co všechny posouvá kupředu. Ještě vás to nepřesvědčilo? Dejte mi vědět a ráda vám ukážu, proč byste se i vy měli vydat na cestu udržitelnosti.
Sandra Feltham
Prezidentka Business Leaders Forum
Ředitelka Flagship CSR Consulting