Trvalá udržitelnost v obalech často naráží na nízké ceny plastu (polystyren, bublinková folie, lepicí páska aj.). Výměna plastu za papír, udržitelný obalový materiál, se v očích nákupčích jeví jako nevýhodný krok, který stojí peníze. Je tomu skutečně tak?
Spousta firem už pochopila, že opak je pravdou. Ta „obyčejná krabice“ naopak dokáže šetřit v mnoha směrech. Důležité však je dívat se na celý dodavatelský řetězec, a ne pouze na nákupní cenu. Pokud se totiž koukáte na obal od okamžiku jeho vzniku a dodávky k vaší balicí lince, až po finální destinaci, kde ho někdo rozbaluje, uvědomíte si jeho benefity. Prostor pro úspory získáte v logistice, skladování, v množství výplňového materiálu, ale i v ochraně produktu, reklamacích či v procesu balení.
Zdroj: archiv Smurfit Kappa
Bezpečnost a variabilita obalů
Pivovar Zichovec potřeboval pro svá řemeslná piva e-commerce balení, které by bylo univerzální. Proto zvolil obal z vlnité lepenky, tzv. PíííívoBox, jenž pojme jak skleněné lahve, tak plechovky. Obal projde pádovými testy dopravce a ušetří na přepravě a balení 40 % nákladů.
PiiiivoBox pro Rodinný pivovar Zichovec; zdroj: archiv Smurfit Kappa
Také e-shop Drinkito, distributor prémiového alkoholu, už nechtěl každou jednotlivou láhev balit do bublinkové folie, a tak využívá bezpečný monomateriálový obal z vlnité lepenky, čímž předchází rozbití lahví při přepravě. Díky důmyslné vnitřní vložce z lepenky může zabalit různé kombinace až 150 druhů lahví (90 % portfolia) a dárkových boxů. Používáním čistě papírových obalů navíc ušetří 90 % CO2 a 1080 kg plastu ročně.
Produkty a služby společnosti Smurfit Kappa >
Starý vs. nový obal pro e-shop Drinkito; zdroj: archiv Smurfit Kappa
Redukce výplňového materiálu
V e-commerce je zájem o snížení množství tzv. void-fillu (výplní). Pro firmu PRIM jsme proto vytvořili obal „All-In-Fix“, který potřebu jakýchkoli výplní zcela eliminuje. Univerzální vložka z vlnité lepenky s aplikovaným samolepicím proužkem a chytrými prolamovacími zámečky zafixuje produkt proti poškození i proti pohybu.
Díky tomu společnost dokáže zabalit 360 rozměrových variant budíků, zrychlila proces balení o 77 %, eliminovala 88 % plastů a zredukovala emise CO2 o 21 %. Celkem jim nový obal ušetří více než 500 000 Kč ročně.
Papírový obal na míru pro kohokoli
Firma Medovník original balila dort do osmihranné krabice, která byla atraktivní, ale její konstrukční řešení bylo špatné a neefektivní. Vysekávaný obal generoval během výrobního procesu velké množství odpadu z lepenky, a tím byl i finančně příliš nákladný. Proaktivně jsme společnost oslovili s novým designem. Zajistili jsme stejný vzhled a tvar, avšak se značnými vylepšeními v oblasti výroby i balení. Nový kompaktní design totiž umožnil vyříznout dvojnásobný počet obalů ze stejného množství vlnité lepenky. Navíc se sestavení každého obalu zkrátilo o 12 sekund. Nový design tak firmě přinesl úspory v rámci materiálu a balení, ale i snížení emisí CO2 o 56 %. Redukce spotřeby materiálu a zmenšení objemu dopravy dále přineslo úsporu 29 tun uhlíku.
Starý vs. nový obal; zdroj: archiv Smurfit Kappa
Chcete i vy ušetřit na obalech, a přesto mít obalové řešení, které šetří planetu? Neváhejte nás kontaktovat na našem webu. Podívejte se i na další úspěšné obaly a inspirujte se.