Umělá inteligence a digitální technologie posouvají mnohá odvětví výroby na novou úroveň. Díky tomu prochází průmysl zásadní transformací. V článku se proto zaměříme na některé vybrané trendy, které už nyní hrají v této oblasti klíčovou roli.
Využití umělé inteligence k optimalizaci výkonu zařízení a procesů
Algoritmy analyzují různé fyzikální parametry strojů, jako jsou např. zvuk, teplota, tlak, elektrický proud, magnetické pole, luminiscence, permeabilita, ozáření a mnoho dalších. Poskytují tak informace o aktuálním stavu a chování jednotlivých strojů a procesů. Tyto technologie můžeme použít pro širokou škálu strojů – od zařízení na výrobu energie, čerpadel, kompresorů, mlýnů a různých dopravních systémů až po CNC stroje, složité systémy HVAC, roboty, svařovací techniku či 3D tiskárny aj. Navíc zvládají monitorovat a řídit nejen jedno zařízení, ale i celou flotilu přístrojů, nebo dokonce výrobní linku.
Moderní komunikační sítě
Součástí těchto sítí jsou komunikační řešení zaměřená na optimalizaci a modernizaci sítí. Zároveň umožňují přechod do IP prostředí tak, aby proces probíhal postupnou migrací při zachování služeb. Důležitá jsou i dispečerská řešení pro krizovou komunikaci, a to v podobě platforem pro propojování řídicích systémů kritické infrastruktury. Zjednodušují komunikaci, sjednocují dispečerské postupy a integrují data ze systémů třetích stran do jednoho dispečerského terminálu.
K přenosu dat využíváme také teleprotekci, a to primárně v energetických sítích. Zde je totiž potřeba zajistit vysoce spolehlivý přenos jednotlivých zpráv a povelů v rámci přenosové soustavy. Teleprotekce umožňuje flexibilně poskládat různá rozhraní a přenosové protokoly do jednoho univerzálního zařízení. Velký potenciál v průmyslu nabízejí i sítě v IoT (Internet of Things). Ty mají jiné požadavky než klasické IT sítě. Jedná se o sběr dat z velkého množství prvků, jejich předzpracování, zajištění bezpečného odeslání a následné centrální zpracování těchto dat, a to včetně managementu všech prvků v síti.
Online testování výrobků
Pro tento účel využíváme platformy, které generují a shromažďují nezávislé recenze uživatelů. Podrobná produktová hodnocení nabízejí přesvědčivý social proof, který podporuje jistotu kupujících a prokazatelně zvyšuje konverze e-commerce. Až 72 % spotřebitelů si produkt nekoupí, dokud nenajdou kvalitní recenze. Online testování pomáhá sbírat zpětnou vazbu a shromažďuje organický obsah, který lze následně aplikovat při marketingových kampaních. Také se díky tomu brand zviditelní u cílové skupiny.