„Umíme nabídnout datové analytiky i specialisty na AI. Firmy obohacujeme díky přenosu zkušeností napříč sektory,“ říká Petra Suchá, viceprezidentka Akkodis CZ. Společnost poskytuje svým zákazníkům podporu ve všech fázích procesu vývoje výrobku.
Petra Suchá
Viceprezidentka společnosti Akkodis CZ s.r.o.
Co mohou vaši klienti získat díky tomu, že Akkodis kombinuje flexibilitu menšího poradenství s výhodami globálního dosahu?
Klienti vlastně mohou získat to nejlepší z obojího. Akkodis tady v České republice má zhruba 400 odborníků s různými technickými kompetencemi v oblastech konstrukce, výpočtů a simulací, elektriky, elektroniky, ale i datové analytiky, vývojáře software a aplikací nebo dnes tak často skloňované specialisty na AI. Ve skupině Akkodis pak jsou tisíce dalších kolegů, pro jejichž know-how si umíme tak říkajíc „sáhnout“. Přesto ale vaše kontaktní osoba bude v Čechách, rychle dosažitelná a mluvící česky. Kromě toho, ačkoliv jsme velká skupina, tady lokálně máme procesy nastavené tak, abychom byli pružní a rychlí. Koneckonců, na trhu jsme přes 28 let, a tak jsme nasbírali dost zkušeností na to, abychom je vyladili.
Digitální transformace není jen o technologiích, lidé jsou nositeli inovací.
Akkodis (dříve MBtech Bohemia) je historicky spojen nejvíce s automotive sektorem, ale v poslední době je o něm slyšet i z jiných oblastí. Co je hlavním faktorem úspěšného navázání spolupráce mimo váš „domovský“ sektor?
Pravdou je, že jako původní dceřiná firma Mercedes Benz jsme s automotive samozřejmě hodně spojeni. Ale prakticky od počátku existence firmy jsme spolupracovali i s klienty z dalších sektorů. Každý sektor má svá vlastní specifika, nicméně i zde funguje to, že pokud máte zkušenost z více oblastí, můžete jednu obohatit přenosem nějakého např. procesu z druhé oblasti a naopak. Toto se nám již mnohokrát osvědčilo – ať už se bavíme o nastavení procesů, o business modelech spolupráce, o způsobech spolupráce s externími dodavateli, nebo o přístupech k samotným vývojovým úlohám. Vnímáme v tom přidanou hodnotu, která klientům zcela jistě vynahrazuje naši možnou počáteční nedokonalou znalost jejich prostředí mimo automotive.
Jak mohou digitální dvojčata pomoci podnikům zlepšit logistiku a jaké technologie jsou pro jejich efektivní nasazení nezbytné?
Digitální dvojče je virtuální model skutečného objektu nebo procesu, který obsahuje všechny potřebné informace pro simulaci jeho chování ve reálném světě. V logistice nám umožňuje přesně simulovat a vizualizovat pohyb zásob, distribuční procesy nebo skladové hospodářství. Klíčové je, že se neustále aktualizuje na základě reálných dat, aby zůstalo co nejpřesnější. Tento virtuální dvojník není jen nástrojem pro testování nebo pro vyladění aktuálního stavu, ale slouží jako klíčový prostředek pro důležitá rozhodnutí a optimalizace do budoucna. Pomáhá podnikům předvídat možné důsledky různých kroků a tím přijímat optimální strategická rozhodnutí.
Pro efektivní nasazení digitálního dvojčete v logistice jsou nezbytné pokročilé technologie, jako jsou senzory a IoT zařízení pro sběr dat. Dále jsou důležité moderní softwarové platformy pro integraci a vizualizaci těchto dat. Všechny tyto prvky v kombinaci s datovou analýzou a dnes i umělou inteligencí pomáhají podnikům lépe porozumět a předvídat chování jejich logistických operací, což vede k optimalizaci rozhodovacích procesů.
Může digitální transformace pomoci podnikatelům zefektivnit jejich podnikání a zvýšit jejich konkurenceschopnost?
Rozhodně ano. Transformace pomáhá firmám automatizovat rutinní činnosti, zefektivňovat provoz a zlepšovat rozhodování. Díky tomu mohou rychleji reagovat na změny na trhu a lépe se přizpůsobit potřebám svých zákazníků. Moderní nástroje, jako je cloudová infrastruktura nebo umělá inteligence, přinášejí větší flexibilitu a umožňují nejen optimalizovat stávající procesy, ale také objevovat nové příležitosti pro růst.
Digitální transformace ale není jen o technologiích – klíčovou roli v tomto procesu hrají lidé, protože právě oni jsou nositeli inovací, využívají digitální technologie a přizpůsobují změny konkrétním potřebám. Díky tomu pak podniky mohou své zaměstnance zapojit jiným způsobem a primárně do práce s vyšší přidanou hodnotou. A tato integrace je pak klíčem k vyšší efektivitě a dlouhodobé konkurenceschopnosti.