Skip to main content
Domovská stránka » Odpovědná budoucnost » POJISTIT SLUŽEBNÍ AUTA JDE RAZ DVA
  • Odpovědná budoucnost

    POJISTIT SLUŽEBNÍ AUTA JDE RAZ DVA

    Zeptali jsme se Kateřiny Čermákové, manažerky komunikace společnosti AXA Partners CEE, dříve AXA Assistance CZ, na problematiku pojištění služebních aut do zahraničí.

    Čím se liší cestovní rizika obchodníka či manažera od běžného dovolenkáře?

    Hlavní rozdíl je v tom, že když člověk cestuje na dovolenou, nemá s sebou notebook s citlivými firemními údaji a nezúčastní se během pobytu důležité obchodní schůzky. Krádež takového notebooku může přinést nepříjemnosti jak zaměstnanci, tak také zaměstnavateli. Manažeři rovněž oproti běžným turistům využívají více spojů – přesedají na letištích, nastupují do vlaků, metra, taxi apod.

    Jaké nejčastější chyby firmy dělají?


    Největší chybou je úplná absence pojištění služební cesty. Přitom jeho sjednání je konkrétně v naší pojišťovně velice jednoduché: stačí nám jednorázově, třeba jednou ročně sdělit pouze počet pracovníků, neřešíme jejich totožnost a tedy i odchody a příchody nových zaměstnanců. Pojištění zároveň platí pro neomezený počet opakovaných výjezdů. Častým nedostatkem je rovněž sjednání nízkých limitů. Firmy rovněž neví, že pojištění služebních cest je vhodné také pro manuální pracovníky pracující v cizině.

    Jak může majitel firmy pojištění svých zaměstnanců uzavřít?


    Nemusí chodit nikam na pobočku. Stačí, když nám zodpovědná osoba z firmy pošle přes formulář na našich stránkách počet cestujících zaměstnanců a své kontaktní údaje. My jí vzápětí pošleme nabídku na míru.

    Jaké pojistné případy u obchodních cestujících řešíte?


    Kromě krádeží a právní asistence u autonehod, u nichž se setkáváme s tím, že policie v zahraničí nutí klienty podepsat dokumenty, kterým nerozumí, často řešíme zdravotní komplikace manažerů na cestách. Objevují se případy akutní bolesti pohybového aparátu, naraženiny, pohmožděniny, tržné rány, nevolnosti a také záněty, alergické reakce nebo bolesti zubů. V případě nutnosti předčasně ukončit služební cestu kryje naše pojištění náklady na dopravu náhradního pracovníka do zahraničí, případně i repatriaci zraněného zaměstnance zpět do Česka.

    Před jakými riziky vaše pojištění chrání?


    Naše pojištění Travel 4 Business pokrývá rizika léčebných výloh, a to až do neomezené výše. Jeho součástí je také úrazové pojištění, pojištění odpovědnosti za škodu (lidově nazývané pojistka na blbost), pojištění zavazadel a vybavení na obchodní cesty, které pokrývá například krádež notebooku z hotelového pokoje nebo ztrátu cestovních dokladů. Zahrnuje také pojištění předčasného návratu a asistenční služby, k nimž patří například nezbytné tlumočení a překlady při policejní kontrole, komunikaci s personálem nemocnice, rady při vyplňování dokladů nebo telefonická pomoc v nouzi. Naše pojištění služebních cest kryje také rizika zpoždění a zrušení letu, zpoždění zavazadel a jeho součástí je právní asistence a vyslání náhradního pracovníka. Více informací o tomto produktu lze najít na www.axa-assistance.cz/t4b.

    Next article