Skip to main content
Domovská stránka » Cirkulární ekonomika » KRABICE Z PAPÍRU NIC NEUŠETŘÍ? OMYL!
ADVERTORIAL

Trvalá udržitelnost v obalech často naráží na nízké ceny plastu (polystyren, bublinková folie, lepicí páska aj.). Výměna plastu za papír, udržitelný obalový materiál, se v očích nákupčích jeví jako nevýhodný krok, který stojí peníze. Je tomu skutečně tak?

Spousta firem už pochopila, že opak je pravdou. Ta „obyčejná krabice“ naopak dokáže šetřit v mnoha směrech. Důležité však je dívat se na celý dodavatelský řetězec, a ne pouze na nákupní cenu. Pokud se totiž koukáte na obal od okamžiku jeho vzniku a dodávky k vaší balicí lince, až po finální destinaci, kde ho někdo rozbaluje, uvědomíte si jeho benefity. Prostor pro úspory získáte v logistice, skladování, v množství výplňového materiálu, ale i v ochraně produktu, reklamacích či v procesu balení.

Zdroj: archiv Smurfit Kappa

Pivovar Zichovec potřeboval pro svá řemeslná piva e-commerce balení, které by bylo univerzální. Proto zvolil obal z vlnité lepenky, tzv. PíííívoBox, jenž pojme jak skleněné lahve, tak plechovky. Obal projde pádovými testy dopravce a ušetří na přepravě a balení 40 % nákladů.

PiiiivoBox pro Rodinný pivovar Zichovec; zdroj: archiv Smurfit Kappa

Také e-shop Drinkito, distributor prémiového alkoholu, už nechtěl každou jednotlivou láhev balit do bublinkové folie, a tak využívá bezpečný monomateriálový obal z vlnité lepenky, čímž předchází rozbití lahví při přepravě. Díky důmyslné vnitřní vložce z lepenky může zabalit různé kombinace až 150 druhů lahví (90 % portfolia) a dárkových boxů. Používáním čistě papírových obalů navíc ušetří 90 % CO2 a 1080 kg plastu ročně.

Produkty a služby společnosti Smurfit Kappa >

Starý vs. nový obal pro e-shop Drinkito; zdroj: archiv Smurfit Kappa

V e-commerce je zájem o snížení množství tzv. void-fillu (výplní). Pro firmu PRIM jsme proto vytvořili obal „All-In-Fix“, který potřebu jakýchkoli výplní zcela eliminuje. Univerzální vložka z vlnité lepenky s aplikovaným samolepicím proužkem a chytrými prolamovacími zámečky zafixuje produkt proti poškození i proti pohybu.

Díky tomu společnost dokáže zabalit 360 rozměrových variant budíků, zrychlila proces balení o 77 %, eliminovala 88 % plastů a zredukovala emise CO2 o 21 %. Celkem jim nový obal ušetří více než 500 000 Kč ročně.

Firma Medovník original balila dort do osmihranné krabice, která byla atraktivní, ale její konstrukční řešení bylo špatné a neefektivní. Vysekávaný obal generoval během výrobního procesu velké množství odpadu z lepenky, a tím byl i finančně příliš nákladný. Proaktivně jsme společnost oslovili s novým designem. Zajistili jsme stejný vzhled a tvar, avšak se značnými vylepšeními v oblasti výroby i balení. Nový kompaktní design totiž umožnil vyříznout dvojnásobný počet obalů ze stejného množství vlnité lepenky. Navíc se sestavení každého obalu zkrátilo o 12 sekund. Nový design tak firmě přinesl úspory v rámci materiálu a balení, ale i snížení emisí CO2 o 56 %. Redukce spotřeby materiálu a zmenšení objemu dopravy dále přineslo úsporu 29 tun uhlíku.

Starý vs. nový obal; zdroj: archiv Smurfit Kappa

Chcete i vy ušetřit na obalech, a přesto mít obalové řešení, které šetří planetu? Neváhejte nás kontaktovat na našem webu. Podívejte se i na další úspěšné obaly a inspirujte se.

Next article