Pro zákazníky, kteří si nemohou v současné ekonomické situaci koupit nový vůz přes klasický úvěr, nabízí společnost Volkswagen Financial Services unikátní řešení – úvěrový produkt CHYTŘE. Jaké přináší výhody a co dalšího má společnost ve svém portfoliu služeb?
JIŘÍ OLŠA
Vedoucí dealerského prodeje Volkswagen Financial Services
Úvěr CHYTŘE je unikátní finanční produkt, v rámci kterého si může klient nastavit tzv. poslední nerovnoměrnou splátku až do výše 60 % z ceny vozidla.
Jak se liší klasický úvěr od financování prostřednictvím úvěru CHYTŘE?
Průměrné ceny nových bezpečných vozů Octavia nebo VW golf kombi se pohybují od 700 do 800 tisíc Kč. Kdybychom spočítali standardní úvěr s průměrnou akontací 30 %, dostali bychom se na splátku kolem 17 000 Kč měsíčně bez pojištění. Což může být pro živnostníka, který ještě například splácí hypotéku na bydlení, zcela nereálná varianta.
Když ale využijeme produkt CHYTŘE, stejný vůz umíme nabídnout i za 7 000 Kč měsíčně. A s takovým měsíčním nákladem se za nové auto už v rámci rozpočtu určitě počítat dá. To stejné samozřejmě platí pro firmy a jejich cashflow. Kromě všech benefitů, které tento produkt přináší klientům, je pro nás konkurenční výhodou – jaká banka vám půjčí milion a nechá vás splácet měsíčně jen polovinu splátky?
Rozšiřte svou firemní flotilu o vozy libovolné značky a klikněte ZDE
Jaké služby nabízíte k operativnímu leasingu?
Pro naše klienty z řad živnostníků a menších i středně velkých firem, ale i soukromé osoby nabízíme standardně produkty, které tvoříme ve spolupráci s importéry jednotlivých značek. Dnes například takovým způsobem finančně podporujeme tzv. full servis, tedy pronájem vozu, včetně pojištění, servisu a pneumatik. Varianta bez servisu se tedy klientovi vůbec nevyplatí.
Chceme tím na českém trhu stále více prosazovat hlavní myšlenku operativního leasingu – klient užívá mobilitu, všechno ostatní nechává na nás. Navíc za měsíční náklad, který je pro klienta smysluplný a přijatelný.
Máte vozový park a chcete mít jeho správu i náklady pod kontrolou?
Co vše obsahuje servisní balíček nebo servisní prohlídky?
Standardní servisní balíček je již zahrnut ve splátce u všech značek a zahrnuje všechny výrobcem předepsané servisní prohlídky. Každá koncernová značka má pak další vyšší varianty, kde jsou zahrnuty i jiné úkony. Základní myšlenkou nicméně je, že si klient např. k úvěru nebo k produktu CHYTŘE předplatí servis na 5 let dopředu, což přináší dva obrovské benefity. Prvním je bezesporu předvídatelnost nákladů v čase a bezstarostnost. Za druhou výhodu považuji fixaci ceny servisní práce a náhradních dílů. Poslední dva roky žijeme v prostředí dvouciferné inflace, což se samozřejmě projevuje i v oblasti automotive.
Poskytujete auta i menším firmám a živnostníkům?
Ano, za poslední tři roky nám meziročně tzv. portfolio SME klientů (Small and Medium Enterprise) roste. Zároveň je pro nás tento segment jedním z největších priorit následujících let.
O jaké vozy z vaší nabídky je největší zájem? Zaznamenali jste vyšší poptávku po elektromobilech?
Absolutní boom u nás zažívá značka Cupra. Konkrétně její povedený model Formentor – od začátku roku jsme zaznamenali růst o 300 %. Co se týče, řekněme, konvenčnější značky, tak máme radost, že se ustálila výroba, a častěji tak můžeme na silnicích vidět vozy ŠKODA Octavia. Velký zájem je také o SUV ŠKODA Kamiq nebo VW Tiguan. Mezi manažerskými vozy pak vedou SUV od Audi Q7 a Q8.
Co se týče elektromobility, jsme zapojeni do různých projektů se všemi koncernovými importéry, vedle toho jsme rozjeli několik našich osvětových aktivit, především u firemní klientely. Máme např. vlastní elektroautopůjčovnu a jsme schopni jim velmi jednoduše a levně jakýkoliv elektrický model z koncernového portfolia zapůjčit.