Je nesporným faktem, že Češi pivo milují a že české pivo patří k nejkvalitnějšímu na světě. I když bývá konzumace i výroba piva častěji spojovaná s muži, z průzkumu, provedeného v loňském roce, vyšlo, že i u žen popularita piva roste a roste také zájem žen o tradičně „mužské“ obory pivovarnictví na vysokých a středních školách.
Lidé pijí pivo už neuvěřitelných sedm tisíc let. Možná překvapí, že po většinu této doby ho vařily právě ženy. Změnilo se to až na počátku 16. století, kdy začalo přibývat čím dál více mužských pivovarníků. Ale v posledních letech se poměr opět vyrovnává, a to i mezi konzumenty. Podle průzkumů, které zadal Plzeňský Prazdroj, popularita piv u žen roste, a to se projevuje na mnoha úrovních – 61 % oslovených žen tvrdí, že jim pivo chutná.
A za poslední čtyři roky se zdvojnásobil počet žen, které se považují za pivní expertky a pivu rozumí. Rostoucí obliba piva mezi ženami se přelévá i do jejich zvýšeného zájmu o tradičně mužské obory spojené s výrobou piva. Trend je tak jasný, ženy pivo pijí a chtějí s ními pracovat. A moderní společnosti, mezi které patří třeba Plzeňský Prazdroj, jim k tomu nabízí nejlepší možné podmínky.
A že to nejsou jen sliby určené pro LinkedIn a papírové brožury dokazuje i skutečnost, že Plzeňský Prazdroj ze středních a vysokých škol v posledních letech přijímá téměř polovinu ženských absolventek. Teď tak v Prazdroji pracuje zhruba třetina žen a třetinové zastoupení mají ženy i ve středním managementu. Plzeňský prazdroj si dal navíc za cíl postupně tento podíl zvyšovat a do roku 2030 dosáhnout vyváženého zastoupení na nejvyšších manažerských postech a aktivně podporovat takovou firemní kulturu, kde se budou ženy i muži cítit dobře – prostě jako kdyby spolu zašli na pivo.