Trh práce se dlouhodobě potýká s nedostatkem IT odborníků. Se stále sílící digitalizací a inovacemi v oblasti technologií roste poptávka po specialistech čím dál rychleji. Nových IT specialistů ale nepřibývá tolik, aby poptávku uspokojili. Existuje však řešení!
JAN SILBER
Leader & recruitment wizard, IT job portál Jobstack.it
Jak tedy na to? Řešením je správný recruiting!
Doba, kdy si firmy vybíraly IT specialisty, je definitivně pryč. Situace se obrátila – jsou to právě IT specialisté, kdo si vybírá. To vyžaduje změnu v přístupu firem. Nedílnou součástí náboru se tedy stává marketing a produktem, který nabízíte, jste vy sami a práce ve vaší firmě.
Hledáte ty správné ajťáky do týmu? Zkuste to ZDE
Klíčové je komu, co a jak nabízíte
Základem úspěchu je určit si cílovou skupinu. Zaměřte se na kandidáty, které skutečně můžete oslovit, a ne na vysněný dream team. Potom sestavte adekvátní hodnotovou nabídku, která bude reflektovat hodnoty důležité pro „cílovku“ a ve vaší firmě je najdou. Typicky se jedná o kombinaci a výběr z následující množiny: zajímavé, přínosné, smysluplné projekty, moderní technologie a postupy, ohodnocení (mzda, bonusy, akce, různé příspěvky atd.), benefity, možnosti vzdělávání a kariérního rozvoje, pracovní vybavení, tým a jeho složení, osobnost leadera, kultura a atmosféra ve firmě, stabilita, jistota a pocit, že si firma svých pracovníků váží, flexibilita práce (homeoffice, remote), work-life balance, firemní zázemí a firemní hodnoty obecně. Potom zbývá „jen“ vše začlenit do vaší komunikace a dostat k těm správným k lidem.
V případě našich klientů si vybereme 10 inzerátů na danou pozici z IT job portálů a potom se snažíme odpovědět například na následující otázku: „Proč by si měl seniorní Java developer vybrat zrovna naši nabídku?“. Takový brainstorming bývá celkem zábavný a často z něj vyjdou i zajímavé podněty pro zlepšení.