Skip to main content
Domovská stránka » Ženy v businessu » ERIKA ELIÁŠOVÁ: MÓDA JE VYSOCE TRENDOVÁ A EXPIRAČNÍ ZÁLEŽITOST
  • Ženy v businessu

    ERIKA ELIÁŠOVÁ: MÓDA JE VYSOCE TRENDOVÁ A EXPIRAČNÍ ZÁLEŽITOST

    FOTO: Archiv EE

    Úspěšná podnikatelka Erika Eliášová, zakladatelka a majitelka společnosti Erika Fashion, se zvládla prosadit v tak konkurenční oblasti, jakou je móda. Jaký je její klíč k úspěchu a jak by měly ženy uvažovat, pokud chtějí podnikat?

    ERIKA ELIÁŠOVÁ

    zakladatelka a majitelka Erika Fashion

    Podařilo se vám vybudovat úspěšnou značku v oboru, kde je velká konkurence a mnoho podniků krachuje. V čem myslíte, že jste jiná a díky čemu se vám daří?

    Myslím si, že klíč k úspěchu v jakémkoli oboru je trpělivost a neúnavnost. Já mám štěstí, že moje práce je zároveň i můj koníček. S prací tedy večer usínám a ráno vstávám. Také věřím na nějakou osobní stopu, kterou člověk, ať už chce nebo nechce, ve svojí firmě a značce zanechává. To je obrovská výhoda nás malých firem oproti těm velkým.

    Snažím se vystupovat jako tvář svojí značky a budovat i svůj osobní brand a věřím, že i to hodně pomáhá. Nejdůležitější je konzistentnost a trpělivost v kombinaci se schopností si ten svůj byznys správně cenově nastavit a propočítat. Je třeba to dělat srdcem, ale i hlavou.

    Podnikat v oblasti módy se na první pohled může zdát jednoduché, jaká je ale pravda a s čím musí člověk zvažující vlastní podnikání v této oblasti počítat?

    Občas získávám pocit, že největší milovníci módy jsou buď trendsetteři, anebo amatérští nadšenci, kterým dost často chybí vkus. Ani jedno se ale nedokáže moc trefit do vkusu mainstreamu. A tohle si myslím, že je naše výhoda.

    FOTO: Archiv EE

    Je tedy třeba počítat s tím, že je důležité trefit se do vkusu co nejvíce lidem. A také se poprat s velkou konkurencí. Jednoduché to určitě není, protože móda je vysoce trendová a expirační záležitost. Co prodáš dnes, nemusíš prodat zítra. Je tedy třeba předvídat a zároveň se trefit do aktuálních trendů a nepřestřelit to. 

    Jak myslíte, že vás jako podnikatelku vnímá společnost? Jak těžké je pro ženu získat respekt a uznání v podnikatelské branži?

    Myslím si, že společnost vnímá podnikatelky vcelku pozitivně, ale vždy se najde někdo, a jejich hodně, kdo si myslí, že žena-podnikatelka získala vše díky manželovi, příteli apod. Tyhle předsudky přetrvávají. Nicméně já jsem ten typ, který vždycky říká, že můj čas teprve přijde. Má to tu výhodu, že když úspěch nepřichází, netrápí mě to, ale když přijde, tak si říkám super, konečně je to tady.  

    Nemyslím si, že cílem ženy by mělo být získání respektu a uznání. Naše společnost na tom není tak zle, abychom tohoto nedosáhli zcela organicky na základě naší dobré práce. 

    Myslíte, že by více žen podnikalo, kdyby je od toho jejich okolí tak často neodrazovalo?

    Myslím si, že určitě ano. Podle feedbacku, který denně dostávám od svých sledujících na sociálních sítích vidím, že opravdu stačí málo k tomu, aby člověka něco nakoplo do akce. Je ale také důležité si říci, že podnikání opravdu není pro každého. Na tohle téma by mi asi ale kapacita našeho rozhovoru nestačila.

    Co byste vzkázala ženám, které zvažují založení vlastní firmy?

    Racionálně zvažte všechna rizika a jejich případné dopady. V tomhle uvažujte jako muži. A až správně vyhodnotíte, zda to dává ekonomicky smysl, pak do toho dejte celé srdce, naši úžasnou intuici a ženskou energii. Přesně to náš svět potřebuje.

    Next article