Rozhovor s jednou z nejúspěšnějších beauty bloggerek dnešní doby, jedna ze 77 nejvlivnějších influencerů dle Forbes, která navíc vytvořila svou vlastní značku kosmetiky.
Jak Váš nápad vznikl a jaké byly Vaše začátky? Influencerské i podnikatelské.
Počátky mého působení v beauty sféře a kosmetickém průmyslu sahají zpět do roku 2011. Ale už od mala mě bavilo starat se o svůj zevnějšek a experimentovat s líčením. Velmi často jsem také líčila kamarádky a ženy ve svém okolí. S boomem blogování a youtube v zahraničí, jsem se rozhodla, že se o svou vášeň a koníček podělím u nás v ČR. A tak jsem se stala první českou beauty youtuberkou.
Už od prvního dne se s mým počínáním na sociálních sítích pojil byznys plán, který z dnešního pohledu, byl lehce naivní. Když ale člověk svému nápadu věří a konstantně na něm pracuje, je odsouzen k úspěchu. Tak se zrodila i moje kosmetická značka a první štětce v roce 2013, které zaznamenaly obrovský ohlas. Současně se prodávají po celém světě ve spolupráci s největší českou kosmetickou značkou Dermacol. A jak nápad vyrobit a prodávat štětce vznikl? Především mi kvalitní a cenově dostupné štětce na českém trhu chyběly a chtěla jsem právě českým ženám nabídnout výrobek, který jim každý den bude pomáhat cítit se krásnější a sebevědomější. Ostatně to je hlavní myšlenka veškerého mého počínání jak online, tak v byznysu.
Co Vám bylo/je motivací pro Váš business, případně co nebo kdo je Vaší inspirací?
Jsem perfekcionista, což s sebou v reálném životě a vztazích nese spoustu nevýhod, ale v byznyse také plno výhod. Co mě vždycky hnalo, byla touha něco dokázat a být v tom, co budu dělat, nejlepší v rámci svých možností a schopností. Myslím, že ten drajv a schopnost jít si za svým mám v sobě od malinka. Ostatně, v mnoha směrech se se mnou život nemazlil a já si chtěla vzít něco zpátky. Nemám konkrétní vzor nebo „modlu“, ale velmi obdivuji a inspiruje mě příběh paní Olgy Knoblochové, která stála u zrodu Dermacolu.
Jak se Vám daří skloubit práci a osobní život? Máte pocit, že dosahujete work-life balance?
Pokud mám být upřímná, jsou období, kdy se mi to daří více a období, kdy se mi to daří méně. Vlastně obě sféry jsou dnes do určité míry propojené, protože influencering je v podstatě životní styl. Nicméně v poslední době si chráním své soukromí více, než tomu bylo dříve. Pokud na sobě cítím, že pracuji moc, obracím se k pohybu a přírodě. Někdy je ale těžké vypnout, protože v hlavě se mi neustále honí nápady.
Mnoho žen sní o svém podnikání, ale reálně ho nikdy neuskuteční. Potýkala jste se s počátečním strachem a nejistotou? Pokud ano, co Vám pomohlo překonat tyto obavy?
Určité obavy, strach a nejistota jsou přirozené, nesmíte ale dovolit, aby vás úplně ochromily. Já jsem měla jasnou vizi a cíl, chtěla jsem, aby mi můj koníček přinášel nejen radost, ale i zisk. Když něčemu věnujete tolik času, nemůžete to dělat úplně zadarmo. A pak už je jen na vás, jak dlouho vydržíte, Mnoho lidí si myslí, že je nemožné uspět, jejich problém je ten, že nevydrží dostatečně dlouho. Úspěch nikdy nepřijde přes noc. Zároveň, pokud něco nefunguje, je čiré bláznovství, dělat to stále dokola a čekat jiný výsledek. Musíte se obrnit trpělivostí, neztrácet motivaci a zároveň být schopni přizpůsobit se změnám. Protože život je v podstatě koloběh neustálých změn. Kdo zůstane stát na místě, ten nikam nedojde a všichni ho předběhnou.
Máte plány či sny, kam byste ještě chtěla Vaše podnikání posunout?
Plánů a snů mám mnoho, ale nejsem ten typ, který by je předem prozrazoval. Preferuji cestu tvrdé práce a soustředění v soukromí a pak sdílení výsledku. Mnoho věcí se totiž může na té cestě pokazit a mnoho lidí vám může házet klacky pod nohy. Po celosvětově úspěšných kosmetických štětcích a by Petra paletce ale plánujeme věnovat se konečně více skincare a jejímu vývoji.