To, že se ženy stávají podnikatelkami stále častěji, není žádná novinka. Podle statistik většina z nich rozjíždí vlastní podnikání v průběhu mateřské dovolené nebo těsně po ní. Ženy tak činí většinou kvůli snaze lépe finančně zaopatřit rodinu, případně proto, že jim stávající zaměstnání nedovoluje pružnější pracovní dobu, tudíž nemají možnost se více věnovat rodině.
„I přes obecný nárůst podnikatelek patří ženy v našich Business for Breakfast podnikatelských klubech stále k menšině. Ze současného počtu 503 aktivních členů BforB tvoří ženy asi 30 %. Na druhou stranu ale máme i kluby, kde se schází jen ženy podnikatelky. Franšízoví partneři konceptu jsou zhruba ve stejném početním zastoupení, tam žádné pohlaví zásadně nepřevažuje,“ říká Kamila Zárychtová, zakladatelka Business for Breakfast Česká republika.
Být v aktivním kontaktu s ostatními lokálními podnikateli dává obrovský smysl, zvlášť v době, kdy všichni řešíme problémy.
Ona sama začala podnikat před deseti lety, kdy získala master franšízovou licenci na zakládání privátních podnikatelských klubů Business for Breakfast pro malé a střední podnikatele: „Snažím se posilovat jejich samostatnost, ale také schopnost obrátit se na druhé a vzájemně si pomoci. Být v aktivním kontaktu s ostatními lokálními podnikateli dává obrovský smysl, zvlášť v době, kdy všichni řešíme problémy. Společně můžeme obtíže pře-konat snadněji, než když jsme na ně každý sám.“